Thursday, June 17, 2010


syiling cacat?







Salam semua,entry kali ni aku nak berkongsi tntg beberapa keping syiling dalam simpanan yg mempunyai sedikit kecacatan.Tapi aku kurang pasti sama ada kecacatan ini disebab kecuaian manusia ataupun kesilapan tempaan.

Sebagai pengumpul yg masih baru,aku belum mahir tentang error yg ada pd semua syiling ini.Sebenarnya daripada pemerhatian aku hampir semua syiling ini terdapat kesan ataupun error di kedua2 belah muka syiling.






cuba perhatikan syiling2 yg telah discankn ini.perhati dan cuba

nilaikan apa sebenarnya yg telah berlaku.Untuk pengetahuan semua permukaan syiling ni licin dan rata walaupun terdapat kesan seperti tercalar.


Syiling 20 sen yang aku yakin ianya mmg error semulajadi.tiada
kesan ianya telah diubah suai.Kelihatan muka syiling yg hampir terhakis,menghilangkan teks..






Ini pula syiling 50 sen yang mana sebahagian muka hadapannya telah hampir tidak kelihatan.Bagaimanapun muka belakang syiling ini masih sempurna.
Kepada rakan2 pengumpul yang berkebolehan n mahir dalam menilai cuba beri pandangan anda tentang syiling ini..perlukah terus disimpan atau pun lenyapkan dari koleksi...

1 comment:

  1. hai saya azlan..
    saya ada 50sen 1968 yang terbelah sama 20sen 73..
    siapa yang berminat mahu beli 2 duit kol me..
    0105897487.. =")

    ReplyDelete